Magurka Wilkowicka (909 m n.p.m.) - prawdopodobnie najtrudniejsza szosa w Beskidach

Suma przewyższeń:660 m
Rower:Mystic Shock
Dzisiejsza wycieczka to trzecie podejście do Magurki Wilkowickiej(909m n.p.m.). Wiedzie tam asfaltowa droga, której próżno szukać na mapach. Aby się tam dostać jadąc z Bielska-Białej droga 69 w miejscowości Wilkowice na skrzyżowaniu ze światłami należny skręcić w lewo i już tu czeka zaczynają się pierwsze choć nieznaczne trudności czyli ok 4% podjazd na wysokości zatoczki autobusowej po lewej stronie znowu skręt w lewo. Tutaj należy złapać kilka oddechów jeszcze niewielki zjazd ale chwilę później zaczyna się najlepsze czyli podjazd o długości 4km gdzie nachylenie miejscami przekracza 20% a najbardziej stromy kilometr to średnio 13%. Było to moje trzecie podejście to tej góry i mimo iż dziś nie sprawiła mi większych problemów to ciągle myślę że w klasyfikacji najtrudniejszych podjazdów należny się jej pierwszeństwo tuż przed Hrobaczą Łąką. Dziś pogoda na rower wręcz idealna ok 20 stopni bez słońca pewnie dlatego bez większej zadyszki udało mi się wkręcić na szczyt bez zadyszki i w niezłym tempie. Po udanej wycieczce przyszedł czas na zasłużone, prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie - no to na zdrowie

Profil podjazdu:

Komentarze:

Sumik86 11:13 piątek, 18 listopada 2011 Znam ten podjazd! Jedyny z którym przegrałem w jednym momencie(tzn. walczyłem do momentu aż się nie wywróciłem, potem ciężko było wsiąść pod tą stromiznę) ale do szczytu dotarłem.
Może jak bym na kacu nie był to by obyło się bez wywrotki.
Pozdrawiam
mikroos
08:30 piątek, 14 sierpnia 2009 Dzięki za szczegółowy opis dojazdu - drogi faktycznie nie idzie znaleźć na jakiejkolwiek mapie, a o podjeździe słyszałem dużo (nie)dobrego ;) W poniedziałek chyba sobie skoczę na mały maraton po Beskidach :)

Pozdrawiam!
webit
19:02 niedziela, 26 lipca 2009 Wow widze ze srednia o ~2km/h wyzsza niz za pierwszym podjazdem w kwietniu. Szacun! ;)